4 Mart 2012 Pazar

Düşünceler

İnsan yaşamı boyu ferqli durumlarda, ferqli zamanda ve mekanda bir cür düşüncelerde olur, ağlından, xeyalından neler-neler keçir...
Bu şeiri menim sürgün şeherim olan Nevşehirde yazmışam. Geriye baxanda insanların unutqanlığı, olduğun yerdeki insan adlı şerefsiz mexluqların sayğısız, kobud davranışları, yurdsuz ve didergin olduğunu her an sene hiss etdirmeleri bu düşünceleri şeir halına salırdı. Özümden asılı olmadan yazırdım, şair deyilem. O adamlara, genelde Türkiyede qarşılaşdığım 100 insandan 99-una indi de sonsuz nifret edirem. O ölkede yaşamağı heç bir zaman arzulamaram. Ümumiyyetle harda ki, türk, tatar, özbek, azerbaycanlı, bilmem tacik, bilmem ne zibil varsa onlardan uzaq durmaq lazımdır. Bir illik didergin yaşayışım bunu mene öyretdi. Xoşbextlik, seni tanımayanların arasında rahat ve özgür bir heyatdadır bu günkü şertlere göre...















Yine dalmışım sessiz,
Derin-derin düşlere.
Yine yuvarlanmışım
Çıkılmaz çöküşlere...
        * * * *
Ben bir yeşil ağacım,
Düşler kötü sarmaşık,
Hayatım darmadağın,
Hayallerim karmaşık...
        * * * *
Atılmış bir durumda
Bakışlardan yitmişim,
Bozkırın ortasında
Saksaul tek bitmişim...
        * * * *
Göğsüme ağır gelir
Uzak yurdun havası,
Savaşmak zor, bitmiyor
Özgürlüğün davası...
        * * * *
Soylu bir Türk oğluyum,
Türklük özgürlük demek.
Türk olmak bu dünyaca
Omuzunda yük demek...
         * * * *
Nerde kırıldı şansın
Beni saran kolları?
Hey gitsem de bitmiyor,
Özgürlüğün yolları...
         * * * *
Yürüdüm hiç durmadan
Sandım ki, kurtulmuşum,
Dönüp geriye baktım
Meğer unutulmuşum...
         * * * *
Yaşamak gönüllerde,
Yaddaşlarda kalmaktır,
Gerçek ölüm sadece
Sessiz unutulmaktır...
         * * * *
Boş-boş hayaller kurup
Kendimi hiç unutmam,
Unutup öldürdüler,
Ölsem bile unutmam!...
          * * * *
Bu yuvarlak dünyanın
Bitmez olan derti ne?
Dalgalar hep çarpıyor
Kayaların sertine...
          * * * *
İçimde imreniş var
İngilize, almana,
Mutluca yaşıyorlar
Hükmederek her yana...
          * * * *
Özgürlükle beraber
Hasret yangısı vardır,
Öz yurdunda bey olup
Yaşayan bahtiyardır...
          * * * *
Hayata anlam katar
Tiranlarla savaşmak,
Zafer çalıp mutluca
Özgürlüğe kavuşmak...
          * * * *
Dinlediğim türküler
Üzgün notlarla dolu,
Kör olmuş, arıyorum
Yurduma giden yolu...
          * * * *
28 İyul,  2011.
Türkiye, Nevşehir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder